İşletmeler rakipleri karşısında müşteri kazanma ve kazandıkları
müşterileri elde tutma amacıyla yenilik faaliyetlerine önem vermektedir.
İşletmeler böyle bir rekabetçi avantajı sürdürebilmek için de sürekli yenilik
yapabilecek bir yapıya sahip olmak istemektedir. Yenilik yapabilme yeteneği bir
taraftan yeni müşteriler kazandırırken diğer taraftan mevcut müşterilerin elde
tutulmasını, yani sadık müşteriler haline getirilmesini kolaylaştırmaktadır. Bu
açıdan bakıldığında işletmenin yenilikçi bir işletme imajına sahip olması ve
müşterilerin işletmenin yenilikçiliğine olan güveni, müşteri sadakatinin
sağlanması açısından önem arz etmektedir. Bu bağlamda çalışmanın temel amacı
işletmeler ile ilgili olarak müşterilerin algıladığı yenilikçilik düzeyi, işletmeye
duyulan güven ve müşteri sadakati arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu
ilişkilerin incelenmesi amacıyla anket yönteminden yararlanılmıştır. Yapılan
anket çalışmasında soruların hazırlanmasında akıllı cep telefonu üreticisi bir
marka dikkate alınmış olup bir kamu üniversitesinde çalışan akademisyenler
üzerine yapılan alan araştırmasının sonuçları bu çalışma kapsamında
değerlendirilmiştir. Akademisyenlerin işletmenin algılanan yenilikçilik düzeyi,
müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati arasında istatistiksel bakımdan anlamlı
bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.
Yenilikçilik Algılanan Yenilikçilik İşletmeye Duyulan Güven Marka Sadakati Müşteri Sadakati
Business enterprises attach importance to innovation activities so as to win
customers over their competitors and to retain these customers. In order to sustain
such a competitive advantage, business enterprises prefer to have a consistent
innovative structure. The ability to innovate does not only help in attracting new
customers but also makes it easier to retain existing customer who could become
loyal customers of the business. From this perspective, it is important for the
business to have an innovative business image that is trusted by the customers in
order to ensure customer loyalty. In this context, the main purpose of the study is
to examine the relationship between customers’ perceived level of the business
innovation, trust in the business and customer loyalty. The survey method was
used to examine these relationships. In the course of preparing the questions in
this method, a brand manufacturer of smart mobile phones was taken into
consideration and the results of the field study conducted on academics working
at a public university were evaluated within the scope of this study. Based on the
results, it was deduced that there is a statistically significant relationship between
the academicians’ perceived level of the business innovation, customer
satisfaction and customer loyalty.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021Sayı: 21 |