The recent advancements in mobile technologies and widespread use of social media have initiated the utilization of different mobile social media apps in educational context. In many cases, the focus of attention has been the adaptation of these apps on teaching/learning processes. Unfortunately, providing communication among educational institutions or supporting administration processes has been underestimated. This paper shows an implementation of a social media app called “Band” from South Korea. The researcher focused on a private institution in which the Band app was utilized for nearly two years to serve administration and communicative purposes among students, professors and managers. This paper demonstrates how to use the Band app, its usage statistics for two years, survey results from students (n=52) and email interviews from professors (n=5). Although both professors and students have some issues (such as the quality of some contents and frequency of posts), the general findings about the adaptation of the Band app were positive enough to support its contribution to the faculty.
Instructional Technology Education Management Higher Education South Korea Band
Mobil teknolojilerdeki son gelişmeler ve sosyal medyanın yaygın kullanımı, farklı mobil sosyal medya uygulamalarının eğitim ortamlarında kullanılmasına yol açmıştır. Birçok durumda, bu uygulamaların odağı öğretme / öğrenme süreçlerine uyarlanması şeklinde olmuştur. Ne yazık ki, eğitim kurumu bünyesinde iletişimin sağlaması veya yönetim süreçlerinde destekleyici araç olarak kullanılması boyutları gözardı edilmiştir. Bu makale Güney Kore'den “Band” adlı bir sosyal medya uygulamasının bir uygulamasını sunmaktadır. Araştırmacı, Band uygulamasının öğrenciler, öğretim elemanları ve yöneticiler arasında yönetim ve iletişim amaçlarına hizmet etmek üzere kullanıldığı özel bir kuruma odaklanmaktadır. Bu çalışma Band uygulamasının iki yıllık kullanım istatistiklerini, öğrenci anket sonuçlarını (n = 52) ve öğretim elemanları (n = 5) e-posta görüşmelerini içermektedir. Hem öğretim elemanlarının hem de öğrencilerin bazı endişeleri olmasına rağmen (bazı içeriklerin kalitesi ve gönderilerin sıklığı gibi), Band uygulamasının kuruma uyarlanmasıyla ilgili genel bulgular fakülteye olumlu katkısını destekleyecek niteliktedir.
Öğretim Teknolojisi Eğitim Yönetimi Yüksek Öğretim Güney Kore Band
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021Sayı: 21 |