Bu araştırma, 1980’li yılların ortalarından beri Türkiye turizminde rolü olan ancak herhangi bir yönüyle turizm kenti kimliğine sahip olamamış Didim’in kent kimliğinin inşa edilme çabalarıyla ilgilidir. Bu çerçevede kent kimliğinin temeli olarak orada yaşayan insanların zihninde imgelenen kent tahayyülünün ortaya konması ve Didim’in yerel yönetimce desteklenen “vegan dostu kent” kimliği ile ne derece uyumlu bir süreç içerisinde olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amacı gerçekleştirebilmek için oluşturulan açık uçlu soruların yer aldığı soru formu Didim yerel basını aracılığıyla duyurulmuş; Didim halkına ulaştırılmış ve 44 katılımcıdan toplanan veriler MAXQDA aracılığı ile tematik analize tabi tutulmuştur. Bu temalar; Didim’in akla getirdikleri, Didim’i tanımlama biçimi, Didim’e yüklenen anlam, Didim festivalleri, Vegan Festivali farkındalığı, vegan dostu kent olmanın anlamı, vegan dostu kent kimliğine yüklenen anlam, vegan dostu kent kimliğine uygun yaşam tarzı durumu, vegan dostu kent kimliğinin sürdürülebilirlik çabaları ve Didim’le özdeşleştirilen değerlerdir. Ayrıca analizler sonucunda, Didim Vegfest’in kentin tanıtımı için bir alternatif olarak görüldüğü ancak bir kent kimliği unsuru olarak değerlendirilmediği; Didim’in iklimi ve temiz havasının kent kimliği inşasında güçlü bir unsur olarak kullanılabileceği ortaya çıkmıştır.
Araştırma verilerinin toplanması sürecinde, olağanüstü desteğini hiç eksik etmeyen Ege İdea Dergi Editörü Sayın Umut KAŞAN'a çok teşekkür ediyorum.
This study is about the efforts to build an urban identity in Didyma, which had a role in tourism in Turkey since the mid-1980s but had not have a tourism urban identity in any sense. Within this framework, it is aimed to reveal the urban image envisaged in the minds of the local people, and to what degree this image corresponds to the “vegan-friendly city” identity supported by the local authorities in Didyma. The question form including open-ended questions for this purpose is announced through the local media in Didyma, conveyed to the people of Didyma, and the data collected from 44 participants were thematically analyzed via MAXQDA. These themes are the things that Didyma brings to mind, how Didyma is described, the meaning ascribed to Didyma, festivals in Didyma, awareness on Vegan Festival, the meaning of being a vegan-friendly city, the meaning ascribed to the vegan-friendly city identity, the lifestyle suitable for vegan-friendly city identity, sustainability efforts of vegan-friendly city identity, and the values associated with Didyma. In addition, the analyses show that Didyma Vegfest is considered as an alternative for the promotion of the city but is not considered as an element of city identity, and that Didyma’s climate and clean air may be used as a strong element in construction of urban identity.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji, Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022Sayı: 23 |