Inluencers, who have gained fame through social media and are considered as non-traditional celebrities, are seen as opinion leaders of recent times. These people, who have a large number of followers and are considered a reliable authority by their followers, have the power to influence a significant audience using social media. In this context, they have a significant impact on consumers' purchasing decisions with the content they share and the conversations they initiate about brands. For this reason, they are considered important by both businesses and consumers. These people, which have become an important promotional tool for businesses, can lead consumers to make unplanned and impulsive purchases. Consumers who tend to make unplanned purchases are more likely to experience regret. There is an important gap in the literature on the subject. This study was conducted to examine the relationship between influencer credibility, impulsive buying and post-purchase regret behavior. For this purpose, a survey was conducted with 469 people. Obtained data were analyzed with SPSS 25 Package program. As a result of the analysis, it was determined that there is a significant, positive and strong relationship between influencer reliability, impulsive buying and post-purchase regret behavior.
Sosyal medya aracılığı ile ün kazanan ve geleneksel olmayan ünlüler olarak değerlendirilen influencerlar, son dönemlerin kanaat önderleri olarak görülmektedirler. Çok sayıda takipçiye sahip olan ve takipçileri tarafından güvenilir bir otorite olarak kabul edilen bu kişiler, sosyal medya kullanan önemli bir kitleyi etkileme gücüne sahiptir. Bu kapsamda paylaştıkları içerikler ve markalar hakkında başlattıkları sohbetlerle tüketicilerin satın alma kararları üzerinde de önemli bir etkiye sahiptirler. Bu nedenle hem işletmeler hem de tüketiciler tarafından önemsenmektedirler. İşletmeler açısından önemli bir tanıtım aracı haline gelen bu kişiler, tüketicileri plansız ve dürtüsel satın almaya yönlendirebilmektedir. Plansız satın almaya yönelen tüketicilerin ise pişmanlık yaşama ihtimalleri yükselmektedir. Literatürde konu ile alakalı önemli bir açık bulunmaktadır. Bu çalışma, influencer güvenilirliği, dürtüsel satın alma ve satın alma sonrası pişmanlık davranışı arasındaki ilişkiyi incelmek amacı ile yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda 469 kişi ile anket yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 25 Paket programı ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda influencer güvenilirliği, dürtüsel satın alma ve satın alma sonrası pişmanlık davranışı arasında anlamlı, pozitif yönlü ve güçlü bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.
Instagram Fenomenleri İmpulsif Satın Alma Satın Alma Sonrası Pişmanlık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022Sayı: 24 |