EVALUATION OF LOCAL WEBSITES OF GASTRONOMY VALUES OF KIRKLARELI, EDİRNE AND TEKIRDAG PROVINCES
Yıl 2022,
Sayı: 24, 52 - 64, 30.10.2022
Türkay Tuna
,
Alper Kurnaz
Öz
In today's world, people benefit from technology to quickly obtain information about a place or a subject. Thanks to the internet infrastructure, people who have an international communication network can access the websites offered by the internet. Websites with various uses have various functionalities such as obtaining information and visual materials. In this study, the websites of various public and non-governmental organizations belonging to the provinces and districts of Kırklareli, Edirne and Tekirdağ were included in the scope of the research and it was aimed to reveal the local gastronomy values on the websites. Within the sample, 63 websites were evaluated. The websites within the scope of the study applied qualitative research method and the obtained information was evaluated within the scope of the study. When the written literature on the scope of the study was examined, no study was found in which the gastronomy values on the websites of the cities included in the sample were examined. It is thought that this study is important in terms of better promoting the gastronomic values of the cities in the sample and raising awareness. As a result of the study, it is expected that the websites within the sample will include more gastronomic elements by revealing the deficiencies and the necessity of giving more place to the gastronomic elements of the destinations on their websites.
Kaynakça
- Acılar, A. (2012). Küçük Şehir Belediyelerinde Web Sitesi ve E-Belediye Kullanımı: Bilecik Belediyesi Örneği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (32), 125-142.
- Akay, B., Tokatlı, C., & Aksoy, M. (2017). Kırklareli ve Edirne İllerine Yönelik Bir Turizm Potansiyeli Değerlendirme Çalışması. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(1), 89-102.
- Akdağ, G. (2015). Trakya Bağ Rotasını Takip Eden Turistlerin Şarap Turizmi Deneyimleri. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(4), 3-11.
- Akın, V. (1997). Kırklareli Adının Tarihçesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 9-12.
- Akman, S., Yılmaz, G., & Aslan, M. (2019). Tekirdağ Köftesinin Niteliksel Farklılıkları İle Tekirdağ Turizminin Geliştirilmesine Olası Katkılarının Araştırılması. International Journal of Social and Humanities Sciences, 3(3), 71-94.
- Aksoy, M., & Sezgi, G. (2015). Gastronomi Turizmi ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi Gastronomi Unsurları. Journal of Tourism and Gastronomi Studies, 3(3), 79-89.
- Alyakut, Ö. (2020). Destinasyon Pazarlaması Kapsamında Gastronomi Bilgi İçeriklerinin Analizi: Web Siteleri Üzerine Bir İnceleme. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), 1867-1884.
- Ateş, U., & Boz, M. (2015). Konaklama işletmelerinin web sitelerinin değerlendirilmesi: Çanakkale örneği. Ekonomi İşletme Siyaset ve Uluslararası İlişkiler Dergisi, 1(1), 63-84.
- Bayram, M., & Yaylı, A. (2009). Otel Web Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27), 347-379.
- Birdir, K., & Akgöl, Y. (2015). Gastronomi Turizmi ve Türkiye'yi Ziyaret Eden Yabancı Turistlerin Gastronomi Deneyimlerinin Değerlendirilmesi. İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 3(2), 57-68.
- Bucak, T., & Aracı, Ü. E. (2013). Türkiye'de Gastronomi Turizmi Üzerine Genel Bir Değerlendirme. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(30), 203-216.
- Çubukcu, M. İ. (2010). Konaklama işletmeleri web site içeriklerinin değerlendirilmesi. Journal of Internet Applications and Management, 1(1), 39-59. Doi: https://doi.org/10.5505/iuyd.2010.09719.
- Demirci , B. (2021). Türkiye'deki Gastronomi Müzelerinin Web Sitelerinin İçerik Analizi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 1184-1199. doi: https://doi.org/10.26677/TR1010.2021.761.
- Deveci, B., Türkmen, S., & Avcıkurt, C. (2013). Kırsal Turizm İle Gastronomi Turizmi İlişkis: Bigadiç Örneği. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 3(2), 29-34.
- Enver, Ş., & Kızıldemir, Ö. (2020). Tekirdağ Mutfak Kültürü Üzerine Bir Değerlendirme. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 758-7758.
- Ergan, K., Kızılırmak, İ., & Ergan, S. (2020). Gastronomik Ürünlerin Destinasyon Seçimine Olan Etkisi: Edirne İli Örneği. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 06(3), 1-10.
- Erhan, K. (2021). Tekirdağ İlinde Bağcılık ve Bağ Turizmi. Doğu Coğrafya Dergisi, 26(45), 125-138. doi: https://doi.org/10.17295/ataunidcd.910637
- Giritlioğlu, İ. (2014). Türkiye'de Yerel Turizm Ofislerinin Web Sİte İçeriklerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Dergisi, 11(1), 89-102.
- Güçer, E., Hassan, A., & Pelit, E. (2013). Destinasyon Pazarlamasında Belediye Web Sayfalarının Önemi: Türkiye'deki Büyük Şehir Belediyelerinde Bir İnceleme. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(4), 47-62.
- Kan, M., Gülçubuk , B., Kan, A., & Küçükçongar, M. (2010). Coğrafi İşareti Karaman Divle Tulum Peyniri. Karamanoğlu Mehmet Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12(19), 15-23.
- Kaşlı , M., Cankül , D., Köz, E.N., & Ekici, A. (2015). Gastronomik Miras ve Sürdürülebilirlik: Eskişehir Örneği. Eko-Gastronomi Dergisi, 2, 27-46.
- Kendir , H. (2020). Gastronomik Lezzetlere Yönelik Çevrimiçi Turist Deneyimlerinin İncelenmesi: Edirne Tava Ciğeri Örneği. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 408-423.
- Kızıldemir, Ö. (2020). Edirne Mutfak Kültürü Üzerine Bir Değerlendirme. Avrasya Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 7(12), 100-113.
- Küçükkömürler, S., Şirvan, U., & Sezgin, A. C. (2018). Dünyada ve Türkiye'de Gastronomi Turizmi. Uluslararası Turizm, İşletme, Ekonomi Dergisi, 2(2), 78-85.
- Menteş, S., Kubaş, A., Güt Aytaç, & Baloğlu , S. (2016). Tekirdağ İlinde Bulunan Turizm İşletmelerinin Organizasyon Yapılarının İncelenmesi. Social Sciences Research Journal, 5(3), 28-45.
- Mert, Y. L. (2019). Kamu Yönetiminde Kurumsal İletişim: Web Siteleri Üzerine Bir Analiz. Journal of International Social Research, 12(62), 923-936. doi: http://dx.doi.org/10.17719/jisr.2018.2985.
- Özdemir, G., & Altıner, D. (2019). Gastronomi Kavramları ve Gastronomi Turizmi Üzerine Bir İnceleme. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(1), 1-14.
- Özşahin, E. (2015). Tekirdağ'da Kentsel Gelişim ve Jeomorfolojik Birimler Arasındaki İlişkinin Zamansal Değişimi. Turkısh Studies-International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkısh or Turkıc, 10(1), 579-602.
- Sarı, Y., & Kozak, M. (2005). Turizm pazarlamasına internetin etkisi: Destinasyon web siteleri için bir model önerisi, Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, (9), 248-271.
- Suna, B., & Uçuk, C. (2018). Coğrafi İşaret ile Tescil Edilmiş Ürüne Sahip Olmanın Destinasyon Pazarlamasına Etkisi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(3), 200-118. doi: 10.21325/jotags.2018.274
- Uluçay, D. M. (2017). Gastronomi Turizmi İşletmelerinin Web Siteleri Üzerine Karşılaştırmalı Bir Değerlendirme. Erciyes İletişim Dergisi, 5(2), 196-208. doi: https://doi.org/10.21076/vizyoner.626214.
- Yılmaz, G., & Akman, S. (2018). Sürdürülebilir Gastronomi Çerçevesinde Edremit Körfezi Yöresel Mutfakları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(4), 852-872. doi:10.21325/jotags.2018.337.
- Armutlu, H., Armutlu, Ş., & Akçay, M. (2012, Şubat 1-3). İyi Bir Web Sitesi Nasıl Yapılır? [Sözlü Bildiri] XIV. Akademik Bilişim Konferansı. Uşak, Türkiye.
- Büktel, Y. (2010). Edirne’de Bulgar-Ortodoks Kiliseleri [Sözlü Bildiri] XII. Ortaçağ-Türk Kazıları ve Sanat Tarihi Araştırma Sonuçları Sempozyumuna sunulan bildiriler, Denizli. 14-16.ss,131-142.
- Arıcı, S., & Bayram, Ü. (2021). Gastronomi Turizmi ve İlişkili Kavramlar. S. Şengül, & A. Kurnaz (Ed.), Gastronomi Turizmi Kavramlar, İlkeler ve Uygulamalar içinde (ss. 25-38). Detay.
- Ulama, Ş., & Uzut, İ. (2017). Pazarlama Aracı Olarak Gastronomi, İçinde, M. Sarıışık (Ed.), Tüm Yönleriyle Gastronomi Bilimi, ss. 187-207, Detay, Ankara.
- Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), (Ekim 2021). Hane halkı Bilişim Teknolojileri (BT) Kullanım Araştırması, 2021, Erişim Tarihi: 22.10.2021, https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hanehalki-Bilisim-Teknolojileri-(BT)-Kullanim-Arastirmasi-2021-37437.
- İlban, M. O. (2007). Destinasyon Pazarlamasında Marka İmajı ve Seyahat Acentalarında Bir Araştırma. Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ve Otelcilik Anabilim Dalı, Balıkesir.
- Edirne Valiliği (edirne.gov), (Ekim 2021). İlin Coğrafi Bilgileri. Erişim Tarihi:16.10.2021, http://www.edirne.gov.tr/ilin-cografi-bilgileri.
- Kırklareli İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (kırklarerli.gov.tr), (Ekim 2021). Kırklareli Yöresel Mutfak Kültürü Erişim Tarihi: 15.10.2021, https://kirklareli.ktb.gov.tr/TR-64329/yoresel-mutfak-kulturu.html.
- Kırklareli İl Özel İdaresi (kirklareliilözelidaresi.gov.tr), (Ekim 2021). İlimizin Tarihi, Erişim Tarihi: 15.10.2021, http://kirklareliilozelidaresi.gov.tr/ilimiz-tarih.
- Tekirdağ Belediyesi (tekirdag.bel.tr), (Ekim 2021). Tekirdağ Coğrafyası, Erişim Tarihi:19.10.2021, https://www.tekirdag.bel.tr/cografya.
- Trakya Turizm Rotası (trakyaturizmrotasi.com), (Ekim 2021). Trakya turizm rotası, Erişim Tarihi: 19.10.2021, http://trakyaturizmrotasi.com/tr/proje-hakkinda/.
- Türk Dil Kurumu. (TDK), (Ekim 2021). Gastronomi Nedir?, Erişim Tarihi: 10.10.2021, https://sozluk.gov.tr/. Türk Patent ve Marka Kurumu (turkpatent.gov), (Ekim 2021). Coğrafi İşaret Nedir?, Erişim Tarihi:15.10.2021, https://ci.turkpatent.gov.tr/sayfa/co%C4%9Frafi-i%C5%9Faret-nedir.
- Türk Patent ve Marka Kurumu (turkpatent.gov), (Ekim 2021). Edirne İli Coğrafi İşaretli Ürünleri, Erişim Tarihi: 16.10.2021, https://ci.turkpatent.gov.tr/cografi-isaretler/liste?il=22.
- Türk Patent ve Marka Kurumu (turkpatent.gov), (Ekim 2021). Kırklareli İli Coğrafi İşaretli Ürünleri, Erişim Tarihi: 16.10.2021, https://ci.turkpatent.gov.tr/cografi-isaretler/liste?il=39.
- Türk Patent ve Marka Kurumu (turkpatent.gov), (Ekim 2021). Tekirdağ ili coğrafi İşaretli Ürünleri, Erişim Tarihi: 16.10.2021, https://ci.turkpatent.gov.tr/cografi-isaretler/liste?il=59.
KIRKLARELİ, EDİRNE VE TEKİRDAĞ İLLERİNİN GASTRONOMİ DEĞERLERİNİN YEREL WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Yıl 2022,
Sayı: 24, 52 - 64, 30.10.2022
Türkay Tuna
,
Alper Kurnaz
Öz
Günümüz dünyasında kişiler, bir yer veya bir konu hakkında hızlı bir şekilde bilgi edinmek amaçlı teknolojiden faydalanmaktadır. İnternet alt yapısı sayesinde uluslararası bir iletişim ağına sahip olan kişiler, internet tarafından sunulun web sitelerine erişim sağlayabilmektedirler. Çeşitli kullanım amacı olan web sitelerinin bilgi edinmek, görsel materyaller sunmak gibi çeşitli işlevleri vardır. Bu çalışmada Kırklareli, Edirne ve Tekirdağ il ve ilçelerine ait, çeşitli kamu ve sivil toplum örgütlerine ait web siteleri araştırma kapsamına alınmış ve web sitelerinde yer alan yerel gastronomi değerlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Örneklem dahilinde 63 web sitesi değerlendirmeye alınmıştır. Çalışma kapsamında yer alan web siteleri ile ilgili nitel araştırma yöntemi uygulanmış ve elde edilen bilgiler çalışma kapsamında değerlendirilmiştir. Çalışmanın sahip olduğu kapsam çevresine dair yazılı literatür incelendiğinde örneklemde yer alan şehirlerin web sitelerinde yer alan gastronomi değerlerinin incelendiği çalışmaya rastlanılmamıştır. Bu çalışmanın örneklemde yer alan şehirlerin gastronomi değerlerinin daha iyi tanıtılması ve farkındalık oluşturulması açısından önem taşındığı düşünülmektedir. Çalışmanın sonucunda eksiklikler ortaya konularak destinasyonlara ait gastronomik unsurların web sitelerinde daha çok yer alması gerekliliği ortaya konulmuştur. Örneklem dahilindeki web sitelerinin gastronomi unsularına daha çok yer vermesi beklenmektedir.
Kaynakça
- Acılar, A. (2012). Küçük Şehir Belediyelerinde Web Sitesi ve E-Belediye Kullanımı: Bilecik Belediyesi Örneği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (32), 125-142.
- Akay, B., Tokatlı, C., & Aksoy, M. (2017). Kırklareli ve Edirne İllerine Yönelik Bir Turizm Potansiyeli Değerlendirme Çalışması. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(1), 89-102.
- Akdağ, G. (2015). Trakya Bağ Rotasını Takip Eden Turistlerin Şarap Turizmi Deneyimleri. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(4), 3-11.
- Akın, V. (1997). Kırklareli Adının Tarihçesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 9-12.
- Akman, S., Yılmaz, G., & Aslan, M. (2019). Tekirdağ Köftesinin Niteliksel Farklılıkları İle Tekirdağ Turizminin Geliştirilmesine Olası Katkılarının Araştırılması. International Journal of Social and Humanities Sciences, 3(3), 71-94.
- Aksoy, M., & Sezgi, G. (2015). Gastronomi Turizmi ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi Gastronomi Unsurları. Journal of Tourism and Gastronomi Studies, 3(3), 79-89.
- Alyakut, Ö. (2020). Destinasyon Pazarlaması Kapsamında Gastronomi Bilgi İçeriklerinin Analizi: Web Siteleri Üzerine Bir İnceleme. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), 1867-1884.
- Ateş, U., & Boz, M. (2015). Konaklama işletmelerinin web sitelerinin değerlendirilmesi: Çanakkale örneği. Ekonomi İşletme Siyaset ve Uluslararası İlişkiler Dergisi, 1(1), 63-84.
- Bayram, M., & Yaylı, A. (2009). Otel Web Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27), 347-379.
- Birdir, K., & Akgöl, Y. (2015). Gastronomi Turizmi ve Türkiye'yi Ziyaret Eden Yabancı Turistlerin Gastronomi Deneyimlerinin Değerlendirilmesi. İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 3(2), 57-68.
- Bucak, T., & Aracı, Ü. E. (2013). Türkiye'de Gastronomi Turizmi Üzerine Genel Bir Değerlendirme. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(30), 203-216.
- Çubukcu, M. İ. (2010). Konaklama işletmeleri web site içeriklerinin değerlendirilmesi. Journal of Internet Applications and Management, 1(1), 39-59. Doi: https://doi.org/10.5505/iuyd.2010.09719.
- Demirci , B. (2021). Türkiye'deki Gastronomi Müzelerinin Web Sitelerinin İçerik Analizi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 1184-1199. doi: https://doi.org/10.26677/TR1010.2021.761.
- Deveci, B., Türkmen, S., & Avcıkurt, C. (2013). Kırsal Turizm İle Gastronomi Turizmi İlişkis: Bigadiç Örneği. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 3(2), 29-34.
- Enver, Ş., & Kızıldemir, Ö. (2020). Tekirdağ Mutfak Kültürü Üzerine Bir Değerlendirme. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 758-7758.
- Ergan, K., Kızılırmak, İ., & Ergan, S. (2020). Gastronomik Ürünlerin Destinasyon Seçimine Olan Etkisi: Edirne İli Örneği. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 06(3), 1-10.
- Erhan, K. (2021). Tekirdağ İlinde Bağcılık ve Bağ Turizmi. Doğu Coğrafya Dergisi, 26(45), 125-138. doi: https://doi.org/10.17295/ataunidcd.910637
- Giritlioğlu, İ. (2014). Türkiye'de Yerel Turizm Ofislerinin Web Sİte İçeriklerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Dergisi, 11(1), 89-102.
- Güçer, E., Hassan, A., & Pelit, E. (2013). Destinasyon Pazarlamasında Belediye Web Sayfalarının Önemi: Türkiye'deki Büyük Şehir Belediyelerinde Bir İnceleme. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(4), 47-62.
- Kan, M., Gülçubuk , B., Kan, A., & Küçükçongar, M. (2010). Coğrafi İşareti Karaman Divle Tulum Peyniri. Karamanoğlu Mehmet Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12(19), 15-23.
- Kaşlı , M., Cankül , D., Köz, E.N., & Ekici, A. (2015). Gastronomik Miras ve Sürdürülebilirlik: Eskişehir Örneği. Eko-Gastronomi Dergisi, 2, 27-46.
- Kendir , H. (2020). Gastronomik Lezzetlere Yönelik Çevrimiçi Turist Deneyimlerinin İncelenmesi: Edirne Tava Ciğeri Örneği. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 408-423.
- Kızıldemir, Ö. (2020). Edirne Mutfak Kültürü Üzerine Bir Değerlendirme. Avrasya Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 7(12), 100-113.
- Küçükkömürler, S., Şirvan, U., & Sezgin, A. C. (2018). Dünyada ve Türkiye'de Gastronomi Turizmi. Uluslararası Turizm, İşletme, Ekonomi Dergisi, 2(2), 78-85.
- Menteş, S., Kubaş, A., Güt Aytaç, & Baloğlu , S. (2016). Tekirdağ İlinde Bulunan Turizm İşletmelerinin Organizasyon Yapılarının İncelenmesi. Social Sciences Research Journal, 5(3), 28-45.
- Mert, Y. L. (2019). Kamu Yönetiminde Kurumsal İletişim: Web Siteleri Üzerine Bir Analiz. Journal of International Social Research, 12(62), 923-936. doi: http://dx.doi.org/10.17719/jisr.2018.2985.
- Özdemir, G., & Altıner, D. (2019). Gastronomi Kavramları ve Gastronomi Turizmi Üzerine Bir İnceleme. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(1), 1-14.
- Özşahin, E. (2015). Tekirdağ'da Kentsel Gelişim ve Jeomorfolojik Birimler Arasındaki İlişkinin Zamansal Değişimi. Turkısh Studies-International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkısh or Turkıc, 10(1), 579-602.
- Sarı, Y., & Kozak, M. (2005). Turizm pazarlamasına internetin etkisi: Destinasyon web siteleri için bir model önerisi, Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, (9), 248-271.
- Suna, B., & Uçuk, C. (2018). Coğrafi İşaret ile Tescil Edilmiş Ürüne Sahip Olmanın Destinasyon Pazarlamasına Etkisi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(3), 200-118. doi: 10.21325/jotags.2018.274
- Uluçay, D. M. (2017). Gastronomi Turizmi İşletmelerinin Web Siteleri Üzerine Karşılaştırmalı Bir Değerlendirme. Erciyes İletişim Dergisi, 5(2), 196-208. doi: https://doi.org/10.21076/vizyoner.626214.
- Yılmaz, G., & Akman, S. (2018). Sürdürülebilir Gastronomi Çerçevesinde Edremit Körfezi Yöresel Mutfakları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(4), 852-872. doi:10.21325/jotags.2018.337.
- Armutlu, H., Armutlu, Ş., & Akçay, M. (2012, Şubat 1-3). İyi Bir Web Sitesi Nasıl Yapılır? [Sözlü Bildiri] XIV. Akademik Bilişim Konferansı. Uşak, Türkiye.
- Büktel, Y. (2010). Edirne’de Bulgar-Ortodoks Kiliseleri [Sözlü Bildiri] XII. Ortaçağ-Türk Kazıları ve Sanat Tarihi Araştırma Sonuçları Sempozyumuna sunulan bildiriler, Denizli. 14-16.ss,131-142.
- Arıcı, S., & Bayram, Ü. (2021). Gastronomi Turizmi ve İlişkili Kavramlar. S. Şengül, & A. Kurnaz (Ed.), Gastronomi Turizmi Kavramlar, İlkeler ve Uygulamalar içinde (ss. 25-38). Detay.
- Ulama, Ş., & Uzut, İ. (2017). Pazarlama Aracı Olarak Gastronomi, İçinde, M. Sarıışık (Ed.), Tüm Yönleriyle Gastronomi Bilimi, ss. 187-207, Detay, Ankara.
- Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), (Ekim 2021). Hane halkı Bilişim Teknolojileri (BT) Kullanım Araştırması, 2021, Erişim Tarihi: 22.10.2021, https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hanehalki-Bilisim-Teknolojileri-(BT)-Kullanim-Arastirmasi-2021-37437.
- İlban, M. O. (2007). Destinasyon Pazarlamasında Marka İmajı ve Seyahat Acentalarında Bir Araştırma. Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ve Otelcilik Anabilim Dalı, Balıkesir.
- Edirne Valiliği (edirne.gov), (Ekim 2021). İlin Coğrafi Bilgileri. Erişim Tarihi:16.10.2021, http://www.edirne.gov.tr/ilin-cografi-bilgileri.
- Kırklareli İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (kırklarerli.gov.tr), (Ekim 2021). Kırklareli Yöresel Mutfak Kültürü Erişim Tarihi: 15.10.2021, https://kirklareli.ktb.gov.tr/TR-64329/yoresel-mutfak-kulturu.html.
- Kırklareli İl Özel İdaresi (kirklareliilözelidaresi.gov.tr), (Ekim 2021). İlimizin Tarihi, Erişim Tarihi: 15.10.2021, http://kirklareliilozelidaresi.gov.tr/ilimiz-tarih.
- Tekirdağ Belediyesi (tekirdag.bel.tr), (Ekim 2021). Tekirdağ Coğrafyası, Erişim Tarihi:19.10.2021, https://www.tekirdag.bel.tr/cografya.
- Trakya Turizm Rotası (trakyaturizmrotasi.com), (Ekim 2021). Trakya turizm rotası, Erişim Tarihi: 19.10.2021, http://trakyaturizmrotasi.com/tr/proje-hakkinda/.
- Türk Dil Kurumu. (TDK), (Ekim 2021). Gastronomi Nedir?, Erişim Tarihi: 10.10.2021, https://sozluk.gov.tr/. Türk Patent ve Marka Kurumu (turkpatent.gov), (Ekim 2021). Coğrafi İşaret Nedir?, Erişim Tarihi:15.10.2021, https://ci.turkpatent.gov.tr/sayfa/co%C4%9Frafi-i%C5%9Faret-nedir.
- Türk Patent ve Marka Kurumu (turkpatent.gov), (Ekim 2021). Edirne İli Coğrafi İşaretli Ürünleri, Erişim Tarihi: 16.10.2021, https://ci.turkpatent.gov.tr/cografi-isaretler/liste?il=22.
- Türk Patent ve Marka Kurumu (turkpatent.gov), (Ekim 2021). Kırklareli İli Coğrafi İşaretli Ürünleri, Erişim Tarihi: 16.10.2021, https://ci.turkpatent.gov.tr/cografi-isaretler/liste?il=39.
- Türk Patent ve Marka Kurumu (turkpatent.gov), (Ekim 2021). Tekirdağ ili coğrafi İşaretli Ürünleri, Erişim Tarihi: 16.10.2021, https://ci.turkpatent.gov.tr/cografi-isaretler/liste?il=59.