Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE PROBLEMS FACED BY GRADUATES OF THE DEPARTMENT OF POLITICAL SCIENCE AND PUBLIC ADMINISTRATION IN THE PROCESS OF OBTAINING A PROFESSION: A PHENOMENOLOGICAL STUDY

Yıl 2022, Sayı: 24, 440 - 447, 30.10.2022
https://doi.org/10.29029/busbed.1130765

Öz

The purpose of this research is to reveal the opinions of graduates of the Department of Political Science and Public Administration about the problems they faced in the process of obtaining a profession after graduation. The study was carried out with the qualitative research method and the phenomenological pattern was used. The study group was composed of five people who graduated from the Department of Political Science and Public Administration of Akdeniz University in 2016. The data were collected by semi-structured interview form. The analysis of the obtained data was carried out using the content analysis method. The participants of the study stated that the they take an KPSS examination after graduation was one of the biggest problems in front of them. The fact that the participants could not find a job immediately after graduation caused economic problems and this brought with it many problems such as psychological problems. The fact that there are a large number of graduates of the Department of Political Science and Public Administration, and new ones are added to this number every year, adds new ones to the existing problems.

Kaynakça

  • Akçakaya, M. & İlhan, K. (2021), Enderun Mektebi ve Türk kamu yönetimi için bir model önerisi, Gazi İktisat ve İşletme Dergisi, 7(2), 169-187.
  • Altan, Y., Kerman, U. & Aktel, M. (2009), Kamu yönetiminde lisans öğretimi: Kamu yönetimi öğrencileri üzerinde bir araştırma, SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, (20), 227-252.
  • Arslan, E., Gürses, F. & Çiçek, A. (2019), Türkiye’de kamu yönetimi lisans eğitimi: Öğrenci tercihinde etkili olan faktörler üzerine bir değerlendirme, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 507-526.
  • Baltacı, A. (2019), Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır?, Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Demir, Ö. & Taşkıran, G. (2018), İİBF mezun adaylarının iş bulma ümitlerini etkileyen faktörler üzerine nicel bir araştırma, Çalışma İlişkileri Dergisi, 9(1), 42-57.
  • Eryılmaz, B. (2018), Kamu yönetimi düşünceler yapılar fonksiyonlar politikalar, Umuttepe Yayınları.
  • Gunbayı, I. (2018), Developing a qualitative research manuscript based on systematic curriculum and instructional development, European Journal of Social Sciences Studies, 3(3), 124-153.
  • İlhan, A., Gülersoy, A. E., & Gümüş, N. (2013). Coğrafya bölümü ve coğrafya öğretmenliği anabilim dalı mezunlarının mezuniyet sonrası karşılaştıkları istihdam sorunu. Electronic Turkish Studies, 8(9), 1585-1602.
  • Merriam, S.B. (2013), Nitel Araştırma Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber. (Çev. Ed. S. Turan), Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Nalcı Arıbaş, N., Canpolat Gökçe, E. & Doğan, M. (2019), Siyaset bilimi ve kamu yönetimi öğrencilerinin kendi bölüm mezularına yönelik algıları”, Journal of History School, 43, 1718-1743.
  • Ömürgönülşen, U. (2010), Türkiye’de lisans düzeyi kamu yönetimi öğretiminde yakın dönemde yaşanan gelişmeler: Mevcut durum, sorun alanları ve gelişme eğilimleri, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 65(03), 123-161.
  • Paker, T. (2015), Nitel Araştırma Yöntem, Teknik, Analiz ve Yaklaşımları, Seggie, F. N. ve Bayyurt, Y. (ed.). Anı Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. (1999), Nitel araştırma yöntemlerinin temel özellikleri ve eğitim araştırmalarındaki yeri ve önemi”, Eğitim ve Bilim, 23(112): 7-17.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK). (2022). https://yokatlas.yok.gov.tr/tercih-sihirbazi-t4-tablo.php?p=ea, (erişim tarihi: 11.02.2022).

SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ MEZUNLARININ MESLEK EDİNME SÜRECİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR: FENOMENOLOJİK BİR ÇALIŞMA

Yıl 2022, Sayı: 24, 440 - 447, 30.10.2022
https://doi.org/10.29029/busbed.1130765

Öz

Bu araştırmanın amacı Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümü mezunlarının mezuniyet sonrası meslek edinme sürecinde karşılaşmış oldukları sorunlara ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışma nitel araştırma yöntemi ile yürütülmüş olup fenomenolojik desen kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2016 yılında Akdeniz Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünden mezun olan beş kişi oluşturmuştur. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesi içerik analizi yöntemi ile yapılmıştır. Araştırmanın katılımcıları mezuniyet sonrası girmiş oldukları KPSS’yi önlerindeki en büyük sorunlardan biri olarak ifade etmişlerdir. Katılımcıların mezuniyet sonrasında hemen iş bulamaması ekonomik sorunlara neden olmuş ve bu durum beraberinde psikolojik sorunlar gibi birçok sorunu beraberinde getirmiştir. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümü mezunlarının çok sayıda olması ve her yıl bu sayıya yenilerinin eklenmesi var olan sorunların üstüne yenilerini eklemektedir.

Kaynakça

  • Akçakaya, M. & İlhan, K. (2021), Enderun Mektebi ve Türk kamu yönetimi için bir model önerisi, Gazi İktisat ve İşletme Dergisi, 7(2), 169-187.
  • Altan, Y., Kerman, U. & Aktel, M. (2009), Kamu yönetiminde lisans öğretimi: Kamu yönetimi öğrencileri üzerinde bir araştırma, SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, (20), 227-252.
  • Arslan, E., Gürses, F. & Çiçek, A. (2019), Türkiye’de kamu yönetimi lisans eğitimi: Öğrenci tercihinde etkili olan faktörler üzerine bir değerlendirme, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 507-526.
  • Baltacı, A. (2019), Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır?, Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Demir, Ö. & Taşkıran, G. (2018), İİBF mezun adaylarının iş bulma ümitlerini etkileyen faktörler üzerine nicel bir araştırma, Çalışma İlişkileri Dergisi, 9(1), 42-57.
  • Eryılmaz, B. (2018), Kamu yönetimi düşünceler yapılar fonksiyonlar politikalar, Umuttepe Yayınları.
  • Gunbayı, I. (2018), Developing a qualitative research manuscript based on systematic curriculum and instructional development, European Journal of Social Sciences Studies, 3(3), 124-153.
  • İlhan, A., Gülersoy, A. E., & Gümüş, N. (2013). Coğrafya bölümü ve coğrafya öğretmenliği anabilim dalı mezunlarının mezuniyet sonrası karşılaştıkları istihdam sorunu. Electronic Turkish Studies, 8(9), 1585-1602.
  • Merriam, S.B. (2013), Nitel Araştırma Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber. (Çev. Ed. S. Turan), Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Nalcı Arıbaş, N., Canpolat Gökçe, E. & Doğan, M. (2019), Siyaset bilimi ve kamu yönetimi öğrencilerinin kendi bölüm mezularına yönelik algıları”, Journal of History School, 43, 1718-1743.
  • Ömürgönülşen, U. (2010), Türkiye’de lisans düzeyi kamu yönetimi öğretiminde yakın dönemde yaşanan gelişmeler: Mevcut durum, sorun alanları ve gelişme eğilimleri, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 65(03), 123-161.
  • Paker, T. (2015), Nitel Araştırma Yöntem, Teknik, Analiz ve Yaklaşımları, Seggie, F. N. ve Bayyurt, Y. (ed.). Anı Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. (1999), Nitel araştırma yöntemlerinin temel özellikleri ve eğitim araştırmalarındaki yeri ve önemi”, Eğitim ve Bilim, 23(112): 7-17.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK). (2022). https://yokatlas.yok.gov.tr/tercih-sihirbazi-t4-tablo.php?p=ea, (erişim tarihi: 11.02.2022).
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Siyaset Bilimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mustafa Yılmaz 0000-0002-3235-057X

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Yılmaz, M. (2022). SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ MEZUNLARININ MESLEK EDİNME SÜRECİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR: FENOMENOLOJİK BİR ÇALIŞMA. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(24), 440-447. https://doi.org/10.29029/busbed.1130765