This study focuses on why philosophy is understood as an effort to deeply question the nature of the universe, human knowledge processes, reality, value, art, and politics and why it is important for children. It aims to explain how philosophy contributes to children's world of thought and opens new horizons. It is emphasised that children are naturally curious and want to explore the world independently. Therefore, introducing children to a certain education system plays a critical role in helping them reveal their potential. Today, approaches called “Child Philosophy” (P4C) are applied at various educational levels and help to explore the world of thought of children. These programs encourage children to be introduced to philosophical concepts. It also aims to create a suitable environment that encourages cooperation and encourages mental activities to contribute to children's world of thought. These studies, which are expected to contribute to children's metacognitive processes, help children use their sense of questioning and curiosity effectively. It also improves critical thinking and logical reasoning skills. “Philosophy for Children”, which enriches children's world of thought with various tools such as stories and games, is important in terms of understanding mental processes and drawing attention to philosophical inquiry methods. This study aims to explain in detail how a certain system contributes to children's cognitive processes and draws attention to why philosophy is important in shaping children's world of thought.
Philosophy Philosophy for Children (P4C) Philosophical Concepts Game Story
Bu çalışma, evrenin doğasını, kişinin bilgi süreçlerini; gerçeklik, değer, sanat ve siyasete dair görüşlerini derinlemesine sorgulayan felsefeye ve bunun çocuklar için önemine odaklanmaktadır. Çocuklar için felsefenin, onların düşünce dünyasına nasıl katkı sağladığını ve yeni ufuklar açtığını betimlemeyi amaçlamaktadır. Çocukların doğası gereği merakla dolu olduğu ve dünyayı kendi adlarına keşfetmek istedikleri vurgulanmaktadır. Bu nedenle, çocukların belli bir eğitim sistemine tabi tutulmaları, potansiyellerini ortaya koymaları açısından kritik bir rol oynamaktadır. Günümüzde, “Çocuklar İçin Felsefe” (P4C) adı verilen yaklaşımlar, çeşitli eğitim seviyelerinde uygulanarak çocukların düşünce dünyalarının keşfedilmesine yardımcı olmaktadır. Bu programlar, çocukların felsefi kavramlarla tanışmalarını teşvik etmektedir. Ayrıca, çocukların düşünce dünyalarına katkı sağlamak için iş birliğini teşvik eden ve zihinsel aktiviteleri teşvik eden uygun bir ortam oluşturmayı amaçlamaktadır. Çocukların üst bilişsel süreçlerine katkıda bulunması beklenen bu çalışmalar, çocukların sorgulama ve merak duygularını etkin bir şekilde kullanmalarına yardımcı olmaktadır. Ayrıca, eleştirel düşünme ve mantıksal akıl yürütme becerilerini geliştirmektedir. Hikayeler ve oyunlar gibi çeşitli araçlarla çocukların düşünce dünyalarını zenginleştiren “Çocuklar İçin Felsefe”, zihinsel süreçleri anlama ve felsefi sorgulamanın yöntemlerine dikkat çekme açısından önemlidir. Bu çalışma, belirli bir sistemin çocukların zihinsel süreçlerine nasıl katkı sağladığını ayrıntılı bir şekilde açıklamayı amaçlamakta ve felsefenin, çocukların düşünce dünyalarını şekillendirmesinde neden önemli olduğuna dikkat çekmektedir.
Felsefe Çocuklar İçin Felsefe (P4C) Felsefi Kavramlar Oyun Hikâye
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgi Güvenliği Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024Sayı: 27 |