Social media can be used at any time of the day and the easy accessibility
of social media thanks to mobile devices offers marketers great opportunities to
reach consumers using social media. The impact of social media on brand loyalty,
E-WOM and intention to purchase is undoubtedly important. This study aims to
investigate the effect of social media marketing on brand loyalty, electronic word
of mouth communication and purchase intention, as well as the effect of brand
loyalty and E-WOM on purchase intention. The sample of the study consists of
375 students from Yüzüncü Yıl University, following product or service brands on
social media. Structural equation modeling was used to analyze the obtained
data. In the study, it was concluded that social media marketing had a positive
effect on brand loyalty and E-WOM, there was no positive effect on purchase
intention and brand loyalty had a positive effect on purchase intention but EWOM
had no positive effect. According to the findings, though it does not affect
the intention of buying directly, social media marketing will increase the purchase
intention indirectly because it has a positive effect on brand loyalty. According to
the findings, social media marketing is very important for businesses.
Sosyal medyanın günün her saatinde kullanılabilmesi ve mobil araçlar
sayesinde insanlara cepleri kadar yakın olması, pazarlamacılara sosyal medyayı
kullanarak tüketicilere ulaşmak için büyük fırsatlar sunuyor. Sosyal medyanın
elektronik ağızdan ağıza iletişim, marka sadakati ve satın alma niyeti üzerindeki
etkisi şüphesiz önemlidir. Bu çalışmanın amacı, sosyal medya pazarlamasının
marka sadakati, elektronik ağızdan iletişim ve satın alma niyeti üzerindeki
etkisinin yanı sıra marka sadakati ve elektronik ağızdan iletişimin satın alma
niyeti üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırmanın örneklemini sosyal
medyada ürün veya hizmet markalarını takip eden ve satın alan Van Yüzüncü Yıl
Üniversitesindeki 375 öğrenci oluşturmaktadır. Elde edilen verilerin analizinde
yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Çalışmada, sosyal medya
pazarlamasının marka sadakati ve elektronik ağızdan ağıza iletişim üzerinde
olumlu bir etkisi olduğu, ancak satın alma niyeti üzerinde olumlu bir etkisi
olmadığı, marka sadakatinin satın alma niyeti üzerinde olumlu bir etkisi olduğu,
ancak elektronik ağızdan ağıza iletişimin olumlu bir etkisi olmadığı sonucuna
varıldı. Bulgulara göre, sosyal medya pazarlaması dolaylı olarak satın alma
niyetini artıracaktır çünkü doğrudan satın alma niyetini etkilemese de marka
sadakati üzerinde onun olumlu bir etkisi vardır. Bulgulara göre, sosyal medya
pazarlaması işletmeler için önemli bir iletişim aracıdır.
sosyal medya pazarlaması elektronik ağızdan ağıza iletişim marka sadakati Satın Alma Niyeti
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 23, 2020 |
Published in Issue | Year 2020Issue: 20 |