Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

DİEGO VELAZQUEZ’İN PAPA X. İNNOCENT ’İN PORTRESİ ADLI ESERİ BAĞLAMINDA SANATTA YİNELEME

Yıl 2021, Sayı: 22, 613 - 642, 21.10.2021
https://doi.org/10.29029/busbed.929729

Öz

Doğa, sanatçının en büyük esin kaynağıdır ve doğa ve insan yaratıcı süreçte sanatın başat öğeleridir. Bunun yanı sıra büyük sanatçıların, öncülerinin eserlerinden yararlandıkları ve ihtiyaç duydukları öğeleri ödünç aldıkları bilinmektedir. Yani bir yapıtın oluşum sürecinde sanatçı, çıkış noktası olarak başka bir yapıtı seçmektedir. Sanatçı, neyi ve nasıl alacağını kendi doğasının ihtiyacına göre belirler ve esin kaynağı olarak seçtiği yapıtı kendi sanatsal yönelimlerine göre yorumlar. Resim sanatında sanatçıların ne zamandan beri kendinden önce yapılmış bir eseri esin kaynağı olarak seçtiklerini belirlemek güç. Bir eserin esin kaynağı olarak seçilip, yaratıcı sürecin seçilen eser üzerinden şekillendiği yinelemeler, yaygın olarak çağdaş sanat ve sonrasında karşımıza çıkmaktadır. Çağdaş sanat, hatta modern sanat öncesindeki yinelemeler, daha çok usta-çırak ilişkisi doğrultusundadır. Sanatçı, selefi olan ya da kendi dönemindeki başka bir sanatçının eserindeki başarısına duyduğu takdir ile onu çözümleme ve ondan daha çok eğitsel boyutta yararlanma amacı ile yinelemeye gider. Oysa çağdaş sanat ve sonrasında bir eser, bunun yanı sıra farklı içerik ve anlamlar için de ödünç alınabilir. Yinelenenlerden biri de Diego Velázquez’in Papa X. İnnocent adlı resmidir. Bu araştırmada; Velázquez’in Papa X. İnnocent resmini esin kaynağı olarak seçip yineleyen bazı sanatçıların eserlerine yer verilmiştir. Betimsel tarama modelli bu araştırmada, literatür taraması ve incelenen eserler ışığında; Velázquez’in gerçekçi bir karakter incelemesi ile resmettiği Papa X. İnnocent’in kendisinden sonraki sanatçılar tarafından nasıl yorumlandığı, neden esin kaynağı olarak seçildiği, nasıl dönüşüme uğratıldığı sorularına cevap aranmıştır. İncelenen bu örnekler ve yanıt aranan sorular, bir yapıtın başka bir yapıt ile kurduğu diyaloğa tanıklığın yanı sıra, çağdaş sanatın düşünsel boyutunun ve geçmişin, bugünün sanatına nasıl yansıdığının anlaşılmasını da sağlayacaktır.

Kaynakça

  • AKTULUM, Kubilay (2010), “Kubilay Aktulum’un Herman Braun-Vega ile Paris’deki Anthony Sanat Evinde Yaptığı Röportaj”, Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi, ART-E, 4.
  • BELL, Julian (2009), Sanatın Yeni Tarihi, Çev. U. Ceren Ünlü, Nurçin İleri ve Rana Gürtuna, 1.Baskı, İstanbul, NTV Yayınları.
  • BERGER, John (2018), Portreler, Sanatçılar Üzerine Yazılar, Haz.Tom Overton, Çev. Beril Eyüboğlu, İstanbul, Metis Yayınları.
  • ÇAĞATAY, Ersan (2007), Francis Bacon Resminde İmaj, Görüntü ve Temsiliyet, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Eser Metni, İstanbul.
  • DORMENT, Richard (2010, 14 Haziran), “Mark Wallinger at the Anthony Reynolds Gallery”, The Telegraph, Art Reviews. Erişim adresi: https://www.telegraph.co.uk/culture/art/art-reviews/7827477/Mark-Wallinger-at-the-Anthony-Reynolds-Gallery.html
  • ERGÜVEN, Mehmet (2007), Sırdaş Görüntüler, 2. Baskı, İstanbul, Agora Kitaplığı.
  • FİNEBERG, Jonathan (2014), 1940’tan Günümüze Sanat Varlık Stratejileri, Çev. Simber Atay Eskier ve Göral Erinç Yılmaz, İzmir, 1. Baskı, Karakalem Kitabevi Yayınları.
  • FOUCAULT, Michel (2013), Kelimeler ve Şeyler. Çev. Mehmet Ali Kılıçbay, 4. Baskı, Ankara, İmge Kitabevi Yayınları.
  • FUNDACİO SORİGUE PRESS RELEASE, (2019), “Mat Collishaw, The end of Innosence, September 2019-April 2020”, Erişim adresi: https://matcollishaw.com/wp-content/uploads/2019/09/Dossier_MatCollishaw_TheEndofInnocence_EN.pdf?x81495
  • GİRGİN, Figen (2016), “Sanatta Yeniden Üretim: Resimden Fotoğrafa”, Yay.Haz.Onur Köksal, 1.International Academic Research Congress, 3-5 Kasım 2016, Antalya, Türkiye, Bildiriler, Ankara, Pegem Akademi, e-ISBN 978-605-318-752-3, ss. 1270-1277.
  • GOMBRİCH, Ernst Hans (2015), İmge ve Göz: Görsel Temsil Psikolojisi Üzerine Yeni İncelemeler, Çev. Kemal Atakay, 1.Baskı, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları.
  • GUERİN, Frances (2010, 28 Haziran), “I am Innocent, Mark Wallinger, Anthony Reynolds Gallery”, FX Reflects Blog. Erişim adresi: http://fxreflects.blogspot.com.tr/2010/06/i-am-innocent-mark-wallinger-anthony.html
  • HICKS, Alistair (2015), Küresel Sanat Pusulası: 21.Yüzyıl Sanatında Yeni Yönelimler, 1.Baskı, Çev. Dilek Şendil, Mine Haydaroğlu ve Süreyya Evren, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları.
  • HO, Louis H. (2013), “Yue Minjun: Iconographies of Repetition”, Modern Chinese Literature and Culture, vol. 25, no. 2, Special issue on the disAppearance of the political crowd in contemporary China, pp. 219-248. KODAL, Tuğba (2012), Resimlerarasılık ve Herman Braun-Vega’nın Resimlerinde Resimlerarasılık Sorunsalının İrdelenmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Sanat ve Tasarım Anasanat Dalı Yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, Isparta.
  • KUSPİT, Donald (2010), Sanatın Sonu, Çev. Yasemin Tezgiden, İstanbul, Metis Yayınları.
  • LEPPERT, Richard (2009), Sanatta Anlamın Görüntüsü İmgelerin Toplumsal İşlevi, Çev. İsmail Türkmen, 2. Baskı, İstanbul, Ayrıntı Yayınları.
  • LYNTON, Norbert (1982, Modern Sanatın Öyküsü, Çev. Cevat Çapan ve Sadi Öziş, 1.Baskı, İstanbul, Remzi Kitabevi.
  • MASSİMO DE CARLO GALLERY PRESS RELEASE (2014). “Yan Pei Ming: Innocent, February 11th, 2014-March 29th, 2014”, Erişim adresi: https://dailyartfair.com/events/download_press_release/2531.
  • Mat COLLİSHAW ile Kişisel İletişim, 18 Kasım 2019.
  • PHOTOEYE BLOG (2011, 18 Kasım), A Closer Look-Real Fake Art, Erişim adresi: http://blog.photoeye.com/2011/11/closer-look-real-fake-art.html
  • SGARBİ, Vittorio (2005), “Pietro Martire Neri, Copy after Velázquez (Cremona 1591-Rome 1661)”, Papi in Posa: 500 Years of Papal Portraiture, Ed. Francesco Petrucci, Pope John Paul II Cultural Center, Roma, Gangemi Editore, pp. 108-112.
  • SMİTH, Karen (t.y.), “Self-Yueminjun”, Erişim adresi: http://yueminjun.net/contens_en.php?id=26681
  • SMITH, Karen (t.y.), “Interview with Yue Minjun”, Erişim adresi: http://yishu-online.com/wp-content/uploads/mm-products/uploads/2008_v07_02_smith_k_p025.pdf
  • SOTHEBEY’S CATALOGUE NOTE (t.y.), “Yue Minjun: The Pope, Erişim adresi: http://www.sothebys.com/en/auctions/ecatalogue/2007/contemporary-evening-l07022/lot.67.html
  • TİNG, Selina (t.y.), “Interview: Yan Pei-Ming”, İnitiArt Magazine. Erişim adresi: http://www.initiartmagazine.com/interview.php?IVarchive=6
  • TURANİ, Adnan (2012), Dünya Sanat Tarihi, 16. Baskı, İstanbul, Remzi Kitabevi.
  • WOLF, Norbert (1999), Diego Velázquez: 1599-1660 the Face of Spain. Köln, London, Madrid, New York, Paris, Tokyo, Taschen.
  • Resim Listesi Resim 1. Diego Velázquez, Papa X.İnnocent, Erişim adresi: https://www.wikidata.org/wiki/Q1240092#/media/File:Retrato_del_Papa_Inocencio_X._Roma,_by_Diego_Vel%C3%A1zquez.jpg. Erişim tarihi: 27.09.2020.
  • Resim 2. Raffaello Sanzio, Papa Julius II’nin Portresi, Erişim adresi: https://www.wikiart.org/en/raphael/portrait-of-pope-julius-ii Erişim tarihi: 28.09.2020.
  • Resim 3. Tiziano, Papa Paolo III, Erişim adresi: https://it.wikipedia.org/wiki/Ritratto_di_Paolo_III#/media/File:Tizian_083b.jpg
  • Resim 4. Pietro Martire Neri, X.Innocent’in Portresi, Francesco Petrucci, Pope John Paul II Cultural Center (Edidörler), Papi in Posa: 500 Years of Papal Portraiture, Gangemi Editore, 2005, Erişim adresi: https://books.google.com.tr/ Erişim tarihi: 20.09.2020.
  • Resim 5. Pietro Martire Neri, X.İnnocent’in Başrahip İle Portresi, Erişim adresi: https://www.wikidata.org/wiki/Q24303808 Erişim tarihi: 20.09.2020.
  • Resim 6. François Bacon, Velázquez’den Sonra, Erişim adresi: https://www.francis-bacon.com/artworks/paintings/study-after-velazquez Erişim tarihi: 20.09.2020.
  • Resim 7. Francis Bacon, Velázquez’den Sonra, Erişim adresi: https://threader.app/thread/1144936160952803329 Erişim tarihi: 20.09.2020.
  • Resim 8. Francis Bacon, Papa, Erişim adresi: https://www.francis-bacon.com/artworks/paintings/pope-i Erişim tarihi: 20.09.2020.
  • Resim 9. Francis Bacon, Velázquez’in Papa X.İnnocentius’un Portresinden Sonra, Erişim adresi: https://www.francis-bacon.com/artworks/paintings/study-after-velazquezs-portrait-pope-innocent-x Erişim tarihi: 20.09.2020.
  • Resim 10. Eisenstein, Potemkin Zırhlısı Filminden (1925) , Erişim adresi: https://www.theartstory.org/blog/mouth-as-muse-francis-bacons-fascination-became-a-lifetime-of-painting/ Erişim tarihi: 28.09.2020.
  • Resim 11. Yue Minjun, Papa, Erişim adresi: http://www.sothebys.com/en/auctions/ecatalogue/2007/contemporary-evening-l07022/lot.67.html Erişim tarihi: 28.09.2020.
  • Resim 12. Geng Jianyi, İkinci Durum, Erişim adresi: https://www.shanghartgallery.com/galleryarchive/work.htm?workId=4549 Erişim tarihi: 28.09.2020.
  • Resim 13. Yan Pei Ming, İnnocent, Enstalâsyon görüntüsü, Erişim adresi: https://dailyartfair.com/exhibition/2531/yan-pei-ming-massimo-de-carlo Erişim tarihi: 28.09.2020.
  • Resim 14. Yan Pei-Ming, Papa, Erişim adresi: http://www.initiartmagazine.com/interview.php?IVarchive=6 Erişim tarihi: 26.09.2020.
  • Resim 15. Jeff Sonhouse, Exhibit A: Kardinal Francis Arinze, Erişim adresi: https://tr.pinterest.com/pin/763149099329527181/ Erişim tarihi: 28.09.2020.
  • Resim 16. Mat Collishaw, Masumiyetin Sonu, Erişim adresi: https://southwarkparkgalleries.org/the-end-of-innocence/ Erişim tarihi: 26.09.2020.
  • Resim 17. Herman Braun-Vega, Güç Dogmalardan Büyür (Vélasquez, Guaman Poma de Ayala, El Greco, Goya), Erişim adresi: https://braunvega.piwigo.com/picture?/81 Erişim tarihi: 26.09.2020.
  • Resim 18. Mark Wallinger, Ben İnnocentim, Erişim adresi: http://fxreflects.blogspot.com/2010/06/i-am-innocent-mark-wallinger-anthony.html Erişim tarihi: 26.09.2020.
  • Resim 19. Michael Wolf, Gerçek Sahte Sanat 7, Francis Bacon, Erişim adresi: http://www.kochgallery.com/artists/contemporary/Wolf/rfa/07.html Erişim tarihi: 26.09.2020.

INTERPRETATION IN THE ART IN THE CONTEXT OF DIEGO VELAZQUEZ'S PORTRAIT OF POPE INNOCENT X

Yıl 2021, Sayı: 22, 613 - 642, 21.10.2021
https://doi.org/10.29029/busbed.929729

Öz

Nature is the artist's greatest inspiration, and nature and humans are the dominant elements of art in the creative process. In addition, it is known that great artists benefit from the artworks of their pioneers and borrow the elements they need. In other words, during the formation process of an artwork, the artist chooses another work as the starting point. The artist determines what and how to get it according to his/her own needs. The artist interprets the artwork he/she has chosen as his inspiration according to his own artistic processing. In painting, it is difficult to determine how long the artists have chosen a work made before him/her as a source of inspiration. In painting, it is difficult to determine how long the artists have chosen an artwork made before him as a source of inspiration. Repetitions before contemporary art, even modern art, are mainly in the direction of the master-apprentice relationship. With the appreciation of the success of his/her predecessor or another artist in his/her time, the artist goes to it to analyse it and use it more educationally. However, contemporary art and later works can also be borrowed for different contents and meanings. One of the repetitions is Diego Velázquez's Pope Innocent X. This research is included the artworks of some artists who have chosen and repeated Velázquez’s Pope Innocent X. In this descriptive survey model research, according to the literature review and the works examined; It was sought to answer questions about how Pope Innocent X, Velázquez painted with realistic character analysis, was interpreted by the artists who followed him, why this artwork was chosen as an inspiration and how it was transformed. These examples and the questions sought to answer will provide an understanding of the conceptual dimension of contemporary art and how the past is reflected in the art of the present, as well as witnessing the dialogue one works with another.

Kaynakça

  • AKTULUM, Kubilay (2010), “Kubilay Aktulum’un Herman Braun-Vega ile Paris’deki Anthony Sanat Evinde Yaptığı Röportaj”, Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi, ART-E, 4.
  • BELL, Julian (2009), Sanatın Yeni Tarihi, Çev. U. Ceren Ünlü, Nurçin İleri ve Rana Gürtuna, 1.Baskı, İstanbul, NTV Yayınları.
  • BERGER, John (2018), Portreler, Sanatçılar Üzerine Yazılar, Haz.Tom Overton, Çev. Beril Eyüboğlu, İstanbul, Metis Yayınları.
  • ÇAĞATAY, Ersan (2007), Francis Bacon Resminde İmaj, Görüntü ve Temsiliyet, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Eser Metni, İstanbul.
  • DORMENT, Richard (2010, 14 Haziran), “Mark Wallinger at the Anthony Reynolds Gallery”, The Telegraph, Art Reviews. Erişim adresi: https://www.telegraph.co.uk/culture/art/art-reviews/7827477/Mark-Wallinger-at-the-Anthony-Reynolds-Gallery.html
  • ERGÜVEN, Mehmet (2007), Sırdaş Görüntüler, 2. Baskı, İstanbul, Agora Kitaplığı.
  • FİNEBERG, Jonathan (2014), 1940’tan Günümüze Sanat Varlık Stratejileri, Çev. Simber Atay Eskier ve Göral Erinç Yılmaz, İzmir, 1. Baskı, Karakalem Kitabevi Yayınları.
  • FOUCAULT, Michel (2013), Kelimeler ve Şeyler. Çev. Mehmet Ali Kılıçbay, 4. Baskı, Ankara, İmge Kitabevi Yayınları.
  • FUNDACİO SORİGUE PRESS RELEASE, (2019), “Mat Collishaw, The end of Innosence, September 2019-April 2020”, Erişim adresi: https://matcollishaw.com/wp-content/uploads/2019/09/Dossier_MatCollishaw_TheEndofInnocence_EN.pdf?x81495
  • GİRGİN, Figen (2016), “Sanatta Yeniden Üretim: Resimden Fotoğrafa”, Yay.Haz.Onur Köksal, 1.International Academic Research Congress, 3-5 Kasım 2016, Antalya, Türkiye, Bildiriler, Ankara, Pegem Akademi, e-ISBN 978-605-318-752-3, ss. 1270-1277.
  • GOMBRİCH, Ernst Hans (2015), İmge ve Göz: Görsel Temsil Psikolojisi Üzerine Yeni İncelemeler, Çev. Kemal Atakay, 1.Baskı, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları.
  • GUERİN, Frances (2010, 28 Haziran), “I am Innocent, Mark Wallinger, Anthony Reynolds Gallery”, FX Reflects Blog. Erişim adresi: http://fxreflects.blogspot.com.tr/2010/06/i-am-innocent-mark-wallinger-anthony.html
  • HICKS, Alistair (2015), Küresel Sanat Pusulası: 21.Yüzyıl Sanatında Yeni Yönelimler, 1.Baskı, Çev. Dilek Şendil, Mine Haydaroğlu ve Süreyya Evren, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları.
  • HO, Louis H. (2013), “Yue Minjun: Iconographies of Repetition”, Modern Chinese Literature and Culture, vol. 25, no. 2, Special issue on the disAppearance of the political crowd in contemporary China, pp. 219-248. KODAL, Tuğba (2012), Resimlerarasılık ve Herman Braun-Vega’nın Resimlerinde Resimlerarasılık Sorunsalının İrdelenmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Sanat ve Tasarım Anasanat Dalı Yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, Isparta.
  • KUSPİT, Donald (2010), Sanatın Sonu, Çev. Yasemin Tezgiden, İstanbul, Metis Yayınları.
  • LEPPERT, Richard (2009), Sanatta Anlamın Görüntüsü İmgelerin Toplumsal İşlevi, Çev. İsmail Türkmen, 2. Baskı, İstanbul, Ayrıntı Yayınları.
  • LYNTON, Norbert (1982, Modern Sanatın Öyküsü, Çev. Cevat Çapan ve Sadi Öziş, 1.Baskı, İstanbul, Remzi Kitabevi.
  • MASSİMO DE CARLO GALLERY PRESS RELEASE (2014). “Yan Pei Ming: Innocent, February 11th, 2014-March 29th, 2014”, Erişim adresi: https://dailyartfair.com/events/download_press_release/2531.
  • Mat COLLİSHAW ile Kişisel İletişim, 18 Kasım 2019.
  • PHOTOEYE BLOG (2011, 18 Kasım), A Closer Look-Real Fake Art, Erişim adresi: http://blog.photoeye.com/2011/11/closer-look-real-fake-art.html
  • SGARBİ, Vittorio (2005), “Pietro Martire Neri, Copy after Velázquez (Cremona 1591-Rome 1661)”, Papi in Posa: 500 Years of Papal Portraiture, Ed. Francesco Petrucci, Pope John Paul II Cultural Center, Roma, Gangemi Editore, pp. 108-112.
  • SMİTH, Karen (t.y.), “Self-Yueminjun”, Erişim adresi: http://yueminjun.net/contens_en.php?id=26681
  • SMITH, Karen (t.y.), “Interview with Yue Minjun”, Erişim adresi: http://yishu-online.com/wp-content/uploads/mm-products/uploads/2008_v07_02_smith_k_p025.pdf
  • SOTHEBEY’S CATALOGUE NOTE (t.y.), “Yue Minjun: The Pope, Erişim adresi: http://www.sothebys.com/en/auctions/ecatalogue/2007/contemporary-evening-l07022/lot.67.html
  • TİNG, Selina (t.y.), “Interview: Yan Pei-Ming”, İnitiArt Magazine. Erişim adresi: http://www.initiartmagazine.com/interview.php?IVarchive=6
  • TURANİ, Adnan (2012), Dünya Sanat Tarihi, 16. Baskı, İstanbul, Remzi Kitabevi.
  • WOLF, Norbert (1999), Diego Velázquez: 1599-1660 the Face of Spain. Köln, London, Madrid, New York, Paris, Tokyo, Taschen.
  • Resim Listesi Resim 1. Diego Velázquez, Papa X.İnnocent, Erişim adresi: https://www.wikidata.org/wiki/Q1240092#/media/File:Retrato_del_Papa_Inocencio_X._Roma,_by_Diego_Vel%C3%A1zquez.jpg. Erişim tarihi: 27.09.2020.
  • Resim 2. Raffaello Sanzio, Papa Julius II’nin Portresi, Erişim adresi: https://www.wikiart.org/en/raphael/portrait-of-pope-julius-ii Erişim tarihi: 28.09.2020.
  • Resim 3. Tiziano, Papa Paolo III, Erişim adresi: https://it.wikipedia.org/wiki/Ritratto_di_Paolo_III#/media/File:Tizian_083b.jpg
  • Resim 4. Pietro Martire Neri, X.Innocent’in Portresi, Francesco Petrucci, Pope John Paul II Cultural Center (Edidörler), Papi in Posa: 500 Years of Papal Portraiture, Gangemi Editore, 2005, Erişim adresi: https://books.google.com.tr/ Erişim tarihi: 20.09.2020.
  • Resim 5. Pietro Martire Neri, X.İnnocent’in Başrahip İle Portresi, Erişim adresi: https://www.wikidata.org/wiki/Q24303808 Erişim tarihi: 20.09.2020.
  • Resim 6. François Bacon, Velázquez’den Sonra, Erişim adresi: https://www.francis-bacon.com/artworks/paintings/study-after-velazquez Erişim tarihi: 20.09.2020.
  • Resim 7. Francis Bacon, Velázquez’den Sonra, Erişim adresi: https://threader.app/thread/1144936160952803329 Erişim tarihi: 20.09.2020.
  • Resim 8. Francis Bacon, Papa, Erişim adresi: https://www.francis-bacon.com/artworks/paintings/pope-i Erişim tarihi: 20.09.2020.
  • Resim 9. Francis Bacon, Velázquez’in Papa X.İnnocentius’un Portresinden Sonra, Erişim adresi: https://www.francis-bacon.com/artworks/paintings/study-after-velazquezs-portrait-pope-innocent-x Erişim tarihi: 20.09.2020.
  • Resim 10. Eisenstein, Potemkin Zırhlısı Filminden (1925) , Erişim adresi: https://www.theartstory.org/blog/mouth-as-muse-francis-bacons-fascination-became-a-lifetime-of-painting/ Erişim tarihi: 28.09.2020.
  • Resim 11. Yue Minjun, Papa, Erişim adresi: http://www.sothebys.com/en/auctions/ecatalogue/2007/contemporary-evening-l07022/lot.67.html Erişim tarihi: 28.09.2020.
  • Resim 12. Geng Jianyi, İkinci Durum, Erişim adresi: https://www.shanghartgallery.com/galleryarchive/work.htm?workId=4549 Erişim tarihi: 28.09.2020.
  • Resim 13. Yan Pei Ming, İnnocent, Enstalâsyon görüntüsü, Erişim adresi: https://dailyartfair.com/exhibition/2531/yan-pei-ming-massimo-de-carlo Erişim tarihi: 28.09.2020.
  • Resim 14. Yan Pei-Ming, Papa, Erişim adresi: http://www.initiartmagazine.com/interview.php?IVarchive=6 Erişim tarihi: 26.09.2020.
  • Resim 15. Jeff Sonhouse, Exhibit A: Kardinal Francis Arinze, Erişim adresi: https://tr.pinterest.com/pin/763149099329527181/ Erişim tarihi: 28.09.2020.
  • Resim 16. Mat Collishaw, Masumiyetin Sonu, Erişim adresi: https://southwarkparkgalleries.org/the-end-of-innocence/ Erişim tarihi: 26.09.2020.
  • Resim 17. Herman Braun-Vega, Güç Dogmalardan Büyür (Vélasquez, Guaman Poma de Ayala, El Greco, Goya), Erişim adresi: https://braunvega.piwigo.com/picture?/81 Erişim tarihi: 26.09.2020.
  • Resim 18. Mark Wallinger, Ben İnnocentim, Erişim adresi: http://fxreflects.blogspot.com/2010/06/i-am-innocent-mark-wallinger-anthony.html Erişim tarihi: 26.09.2020.
  • Resim 19. Michael Wolf, Gerçek Sahte Sanat 7, Francis Bacon, Erişim adresi: http://www.kochgallery.com/artists/contemporary/Wolf/rfa/07.html Erişim tarihi: 26.09.2020.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Figen Girgin 0000-0002-5747-6769

Yayımlanma Tarihi 21 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Girgin, F. (2021). DİEGO VELAZQUEZ’İN PAPA X. İNNOCENT ’İN PORTRESİ ADLI ESERİ BAĞLAMINDA SANATTA YİNELEME. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(22), 613-642. https://doi.org/10.29029/busbed.929729